21 czerwca uczestniczyłam w konferencji Futurefood poświęconej tematyce design thinking w branży spożywczej. Było to pierwsze tego typu wydarzenie konferencyjno-warsztatowe organizowane w Polsce.
Eksperci z czterech obszarów branży spożywczej: analizy trendów, projektowania produktów, projektowania grafiki i prawa podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Celem konferencji było zwrócenie uwagi na konieczność bardziej kompleksowego spojrzenia na proces projektowania żywności i wykorzystania w tym celu narzędzi design thinking oraz wiedzy specjalistów z rożnych dziedzin, a także potrzeby kreowania i tworzenia nowych innowacyjnych produktów spożywczych.
Innowacja w przemyśle spożywczym jest już czym nieuniknionym, a to ze względu na coraz bardziej wyedukowanego, świadomego i wymagającego konsumenta, który szuka produktów które mogą go zainteresować i tylko za nie gotowy będzie zapłacić.
Efektem pracy na godzinnej części warsztatowej konferencji było stworzenie produktów skierowanych do Milenialsów, czyli osób urodzonych w latach 1982-2004. Jak się jednak okazało ustalenie wartości i cech którymi ta grupa się charakteryzuje nie było takie łatwe, co automatycznie utrudniało nam ustalenie potrzeb związanych z zakupem produktów spożywczych i ich oczekiwaniami wobec tych produktów.
Jednym z efektów naszej burzy mózgów było opracowanie szaszłyków z owoców i warzyw liofilizowanych jako zdrowej przekąski. Efekt pracy i prototyp widać na zdjęciu poniżej 🙂
Więcej informacji możesz znaleźć na stronie http://futurefoods.pl/