Herbaty w kapsułkach czy będzie to również hit w Polsce?
Jak podaje Mintel -W ostatnich latach rynek herbat w Wielkiej Brytanii znalazł się w tarapatach – w ciągu pięciu ostatnich lat sprzedaż herbaty spadła o 22%.
Ożywieniem na rynku miało być wprowadzenie herbat w kapsułkach przystosowanych do ekspresów kapsułkowych, które do tej pory służyły do parzenia kawy.
Według raportu Mintel- Kapsułki cieszą się większą popularnością w Europie i Ameryce Północnej, gdzie stanowią odpowiednio 3% i 10% wszystkich herbat wprowadzonych na tamtejsze rynki w 2015 roku. Francja to kluczowy rynek dla produktów tego typu ze względu na najwyższą liczbę posiadanych ekspresów kapsułkowych w Europie. Co więcej, firma Unilever zdecydowała się wprowadzić na tamtejszy rynek swoje pierwsze kapsułki z herbatą marki Lipton.
W Anglii pojawiły się herbaty w kapsułkach firmy PG Tips dostosowane do ekspresów Nesspreso, w Niemczech herbaty w kapsułkach wprowadziła firma Teekanne. Herbatę w kapsułkach ma już w ofercie firma Dilmah, Paulig, Nespresso, Lavazza. W Polsce nowością są kapsułki Nescafe Dolce gusto w 4 smakach, których cena za 16 kapsułek wynosi około 20 zł. Reszta producentów niewątpliwie w najbliższym czasie zagości na polskim rynku, gdyż jest to nowy trend, który trafia na rynek polskich kawoszy i częściowo właścicieli gadżetu jakim jest ekspres na kapsułki.
Osobiści jeszcze nie piłam herbaty zaparzanej w taki sposób i ciekawa jestem czy jest to produkt wart swojej ceny. A czy Wy mieliście już okazję posmakować herbaty z ekspresu kapsułkowego, ciekawa jestem Waszych opinii.
#herbatawkapsulkach #ekspresdoharbaty
Zdjęcia:
https://www.dolce-gusto.pl/
http://www.pgtips.co.uk/